Welkom

Goed dat u op uw zoektocht naar een sheltiepup op de website van de Nederlandse Sheltie Vereniging bent terechtgekomen. Want hier kunt u in contact komen met de bij onze vereniging aangesloten fokkers, die voldoen aan de door ons gestelde fokkersvoorwaarden. Deze fokkers doen er alles aan om uw pup een zo goed mogelijke start in het leven te geven. Dat ‘alles’ heeft betrekking op:

Afstamming
Gezondheid/testen fokdieren en pups
Fokken
Koopcontract
Nazorg

Kampioenschapsclubmatch

Op 20 oktober organiseerden wij onze jaarlijkse kampioenschapsclubmatch. De reuen werden gekeurd door mevr. G. de Wit - Bazelmans en de teven door mrs. S. Wigglesworth (UK).

CLUBWINNAAR 2018

Ch. Lundecock's Surprise Packet

Proefabonnement

Het is nu mogelijk om je aan te melden voor een proefabonnement voor een halfjaar. De kosten bedragen 10 Euro.

Lid zijn van de Nederlandse Sheltie Vereniging heeft vele voordelen. Zo krijgt u ons clubblad de Sheltie Shelter in de bus. In dit minstens veertig pagina’s tellende, rijk geïllustreerde magazine vindt u uitgebreide informatie over ons ras. Wij houden u op de hoogte van gezondheidsissues en u leest alles over sporten en andere activiteiten met uw sheltie.
Met de vele kleurenfoto’s is de Sheltie Shelter een clubblad om elk kwartaal naar uit te kijken.

Handboek NSV 2009

Nu voor slechts € 2,50 (exclusief verzendkosten, deze zijn binnen Nederland € 5,00)  OP = OP

Het handboek staat boordevol informatie over:

* Rasstandaard

* Uitgebreide informatie over het fokken van een    nestje
* Informatie over gezondheid
* Vachtverzorging
* Kind en hond

* Flyball

* Doggy dance
* Behendigheid
* Warming up en cooling down
* Senior en gezondheid
* foto's van CAC winnaars
* Kennelpresentaties

Kortom: een must voor iedere Sheltie liefhebber!

U kunt het boek rechtstreeks bestellen bij Bianca van den Berg via email: secretaris@nederlandsesheltievereniging.nl

In memoriam: Joke Boef

Op 25 december 2019 is Joke Boef op 85-jarige leeftijd overleden. Joke ’s eerste sheltie was Sheila van de Shepherds Friend. Sheila was misschien niet zo mooi, maar wel een hond met een geweldig karakter. Zij zorgde ervoor dat de familie Boef verslingerd raakte aan shelties. Joke en haar twee dochters Lidy en Ineke (Essens) waren allen zeer betrokken bij de shelties.

In 1974 kwam Rinca van de Vuuf Ringen, gefokt door Els Kleijkamp. Rinca was de stammoeder van de sable shelties die Joke gefokt heeft. Joke’s kennelnaam was 'van t’ Raalterwoold'. Joke importeerde ook een blue merle teef, Shelridge Misty Music, uit Engeland.

Lidmaatschap

De N.S.V. organiseert ontmoetingsdagen en wandelingen door het gehele land, bemiddelt bij het plaatsen van pups en houdt elk jaar een Kampioenschapsclubmatch.

De prijs van het lidmaatschap van de Nederlandse Sheltie Vereniging is per 01-01-2019:

Lidmaatschap  € 27,-- p.p. jaar..

Gezinsleden (zonder clubblad) €15,-- p.p. jaar.

Buitenlandse leden € 35,-- p.p. jaar.

Het lidmaatschap kan aangevraagd worden door middel van het formulier op deze website.

Foto's in banner © R. Schoeber, K. Põiklägu & S. Vega Wollbraaten