Jongehonden- & veteranendag 2022

Op 4 juni is het zover dat we weer een jonge honden/veteranendag kunnen houden. Deze wordt net als vorige jaren gehouden bij Dogcenter op de Jan Stuversdreef 4 te Kerkwijk.
We hebben een leuk programma in elkaar gezet voor elk wat wils. U kunt uw hondjes op een ongedwongen manier laten zien aan een keurmeester en u krijgt na het showen van alle hondjes een leuk rapport. In de verschillende leeftijdsklassen wordt de mooiste, de leukste en de opmerkelijkste uitgekozen. U kunt uw hondje inschrijven vanaf de leeftijd van 3 maanden tot  36 maanden.
We hebben de dames Loes Mouchart en Ineke Bouwer uitgenodigd om te komen keuren en beiden dames zeiden enthousiast toe.

Dit jaar is het niet alleen de jonge honden die mogen komen maar mag u ook uw hondje vanaf 8 jaar inschrijven. Voor de opmerkelijkste veteraan is er een leuk cadeau beschikbaar.

Naast het laten keuren van uw honden kunt u ook een workshop volgen. Voor deze dag hebben we gekozen om snijplanken te branden en bordjes te stippen. Een voorbeeld hiervan ziet u op onderstaande foto's.

Snijplanken branden Bordjes stippen

En u kunt uw hond op de foto laten zetten door Ron Baltus. Ron is een top hondenfotograaf en maakt de mooiste foto's van uw hondje. Ook wordt er een leuke baan met hindernissen geplaatst waar u met hond kennis kunt maken met balansoefeningen.

Voor de workshops branden of stippen vragen wij 8 euro om bij te dragen in de kosten. U krijgt daarvoor een mooie snijplank en/of een mooi bordje mee naar huis. En de digitale foto's van uw hond kunt u bestellen voor 3.50 euro per stuk.

Foto: Ron Baltus

Ook is er de mogelijkheid voor uw kinderen om mee te doen aan kind-hond show. Zij hoeven geen ervaring te hebben. Het allermooiste van kind-hond show is als het kind verkleed gaat in een outfit die b.v. bij de afkomst of de aard van de hond past. Het mag ook een sprookje of fantasie zijn, alles mag en alles kan. Zij worden beoordeeld door de keurmeesters. Uiteraard is er voor ieder kind een herinnering.

En dan hebben we nog even een vraag aan de fokkers onder ons. Wilt u uw pupkopers attenderen op de jonge hondendag? Het zou super leuk zijn als we op deze dag een aantal nieuwe gezichten mogen verwelkomen. Ook mensen die nog geen lid zijn mogen mee doen. Wie weet kunnen we ze enthousiast maken om lid te worden van onze vereniging. Alvast hartelijk dank hiervoor.