Uitslagen

Resultaten oogonderzoek

In een poging, fokkers en andere belangstellenden van informatie te voorzien met betrekking tot de resultaten van de oogonderzoeken door de ECVO, worden voortaan de uitslagen daarvan op het web gepubliceerd.Op de website van de Raad van Beheervindt u de uitslagen van alle in het N.H.S.B. opgenomen honden, via deze link: www.houdenvanhonden.nl/generaties-gezondheid-online

Overigens mag niet uit het oog verloren worden, dat verantwoord fokken meer inhoudt dan rekening houden met de oogonderzoek-uitslagen alleen.

Voor nadere informatie m.b.t. eerdere uitslagen kunt u contact opnemen met de commissie gezondheid via gezondheid@nederlandsesheltievereniging.nl

Publicatie ECVO-ooguitslagen

Onderstaand vindt u het volledige Excel bestand met uitslagen die wij via de Raad van Beheer op Kyologisch Gebied in Nederland hebben ontvangen. In het eerste tabblad zijn alle uitslagen verwerkt, in de overige tabbladen vindt u de uitslagen per periode. U vindt in dit overzicht niet alleen ooguitslagen maar ook uitslagen van HD onderzoek.

Klik hier voor oog- en HD uitslagen van Raad van Beheer

(laatste update 06-02-2020)

De website van de Raad van Beheer biedt sinds enige tijd de mogelijkheid om alle gezondheidsonderzoeken in te zien van geregistreerde honden via deze link:

Daarnaast heeft de N.S.V. veel uitslagen ontvangen en verwerkt in een bestand. In dit bestand zijn tevens namen van ouders verwerkt, voor zover de eigenaar toestemming aan de N.S.V. heeft gegeven voor publicatie. Deze uitslagen vindt u in onderstaand Excel bestand.

Klik hier voor ooguitslagen van N.S.V.