Welkom

Goed dat u op uw zoektocht naar een sheltiepup op de website van de Nederlandse Sheltie Vereniging bent terechtgekomen. Want hier kunt u in contact komen met de bij onze vereniging aangesloten fokkers, die voldoen aan de door ons gestelde fokkersvoorwaarden. Deze fokkers doen er alles aan om uw pup een zo goed mogelijke start in het leven te geven. Dat ‘alles’ heeft betrekking op:

Afstamming
Gezondheid/testen fokdieren en pups
Fokken
Koopcontract
Nazorg

Fokken tijdens Coronacrisis

Sinds de uitbraak van de coronacrisis bereiken ons diverse vragen m.b.t. het fokken van nesten. Wij kunnen ons goed voorstellen dat jullie je afvragen hoe wij omgaan met onze regelgeving binnen het VFR (Verenigings Fok Reglement) in de huidige situatie. Op dit moment zijn er geen shows en ook gezondheidsonderzoeken, zoals bijvoorbeeld het oogonderzoek, worden niet uitgevoerd.

Wij kunnen ons indenken dat een fokker besluit om op dit moment geen nest te fokken. Het is zeker geen gemakkelijke tijd en één die uitdagingen met zich meebrengt. Aan de andere kant begrijpen wij ook dat er fokkers zijn die hun nestplanning aan willen houden, maar door de crisis niet aan het VFR kunnen voldoen.

Proefabonnement

Het is nu mogelijk om je aan te melden voor een proefabonnement voor een halfjaar. De kosten bedragen 10 Euro.
Lid zijn van de Nederlandse Sheltie Vereniging heeft vele voordelen. Zo krijgt u ons clubblad de Sheltie Shelter in de bus. In dit minstens veertig pagina’s tellende, rijk geïllustreerde magazine vindt u uitgebreide informatie over ons ras. Wij houden u op de hoogte van gezondheidsissues en u leest alles over sporten en andere activiteiten met uw sheltie.
Met de vele kleurenfoto’s is de Sheltie Shelter een clubblad om elk kwartaal naar uit te kijken.

Strandwandeling 21-11-'20

GEANNULEERD

Zaterdag 21 november stond een gezellige strandwandeling gepland van Regio West in 's Gravenzande.
Gezien het aantal oplopende besmettingen en de steeds strenger wordende maatregelen om het Covid virus terug te dringen, heeft het bestuur helaas het besluit moeten nemen om deze wandeling niet door te laten gaan

Kampioenschapsclubmatch

Wij hebben helaas moeten besluiten om onze Kampioenschapsclubmatch te annuleren i.v.m. de huidige situatie. De veiligheid van keurmeesters, vrijwilligers, exposanten en bezoekers kan onvoldoende worden gegarandeerd. Wij begrijpen dat dit heel teleurstellend is voor iedereen dat wij deze beslissing hebben moeten nemen.

In 2021 vindt onze Kampioenschapsclubmatch plaats op 2 oktober.

Lidmaatschap

De Nederlandse Sheltie Vereniging organiseert wandelingen en ontmoetingsdagen door het gehele land, bemiddelt bij het plaatsen van pups en houdt elk jaar een Kampioenschapsclubmatch.

De prijs van het lidmaatschap van de N.S.V. is per 01-01-2020:

Lidmaatschap  € 28,50 p.p. jaar..

Jeugd- en gezinsleden (zonder clubblad) €16,-- p.p. jaar.

Buitenlandse leden € 37,50 p.p. jaar.

Het lidmaatschap kan aangevraagd worden door middel van het formulier op deze website.

Foto's in banner © R. Schoeber, K. Põiklägu & S. Vega Wollbraaten