Welkom

Goed dat u op uw zoektocht naar een sheltiepup op de website van de Nederlandse Sheltie Vereniging bent terechtgekomen. Want hier kunt u in contact komen met de bij onze vereniging aangesloten fokkers, die voldoen aan de door ons gestelde fokkersvoorwaarden. Deze fokkers doen er alles aan om uw pup een zo goed mogelijke start in het leven te geven. Dat ‘alles’ heeft betrekking op:

Afstamming
Gezondheid/testen fokdieren en pups
Fokken
Koopcontract
Nazorg

Kampioenschapsclubmatch

Op zaterdag 15 juni 2019 wordt de Kampioenschapsclubmatch van de Nederlandse Sheltie Vereniging gehouden in Hoenderloo. Tijdens deze Kampioenschapsclubmatch wordt een dubbel CAC en de titel Club Winnaar 2019 toegekend.

Funklasse

De Funklasse is letterlijk wat de naam aangeeft, voor de lol! De honden ingeschreven in de Funklasse worden gekeurd maar krijgen geen kwalificatie zoals Uitmuntend, Zeer Goed of Goed. Wel krijgt iedere hond een keurverslag en wordt er in elke klasse een beker uitgereikt aan de mooiste, meest opmerkelijkste en leukste sheltie van de dag van de show.

Proefabonnement

Het is nu mogelijk om je aan te melden voor een proefabonnement voor een halfjaar. De kosten bedragen 10 Euro.
Lid zijn van de Nederlandse Sheltie Vereniging heeft vele voordelen. Zo krijgt u ons clubblad de Sheltie Shelter in de bus. In dit minstens veertig pagina’s tellende, rijk geïllustreerde magazine vindt u uitgebreide informatie over ons ras. Wij houden u op de hoogte van gezondheidsissues en u leest alles over sporten en andere activiteiten met uw sheltie.
Met de vele kleurenfoto’s is de Sheltie Shelter een clubblad om elk kwartaal naar uit te kijken.

Adverteren in catalogus

Omdat de  kampioenschapsclubmatch van de Nederlandse Sheltie Vereniging deze keer een hele bijzondere is, zou het leuk zijn als we met zijn allen van de catalogus een collectors item maken. De bedoeling is dat zoveel mogelijk leden hun hond/kennel presenteren hierin. De mooiste foto van uw hond of u samen met uw hond kunt u hierin laten plaatsen.
ALLE leden zijn van harte welkom om een mooie advertentie in te leveren. U betaald voor een halve A5 10 euro en voor een hele A5 20 euro.  U kunt uw advertentie vóór 12 mei mailen naar vera@streuper.com. Ook het bedrag gelijk overmaken naar de bankrekening van de vereniging o.v.v. 'advertentie catalogus'.

Het formaat van de advertentie (PDF of JPG):

• A5 staand (portret) 148 mm breed en 210 mm hoog
  • Halve A5 liggend (landscape) 148 mm breed 100 mm hoog

Hoe groter het bestand hoe duidelijker in de catalogus!

Keurmeesters

De keurmeesters voor de  dit jaar zijn:
Mrs. Kay Hateley (UK) voor de reuen en
Mrs. Gwen Beaden (UK) voor de teven.

Bij de Funklasse is de keurmeester dhr. Jostein Tostrup (Noorwegen) voor zowel reuen als teven.

Recreatiepark 't Veluws Hof
Krimweg 152-154,

7351 TM HOENDERLOO

Meer info en inschrijven

Lidmaatschap

De Nederlandse Sheltie Vereniging organiseert wandelingen en ontmoetingsdagen door het gehele land, bemiddelt bij het plaatsen van pups en houdt elk jaar een Kampioenschapsclubmatch.

De prijs van het lidmaatschap van de N.S.V. is per 01-01-2019:

Lidmaatschap  € 27,-- p.p. jaar..

Gezinsleden (zonder clubblad) €15,-- p.p. jaar.

Buitenlandse leden € 35,-- p.p. jaar.

Het lidmaatschap kan aangevraagd worden door middel van het formulier op deze website.

Foto's in banner © R. Schoeber, K. Põiklägu & S. Vega Wollbraaten