Sheltie-Award

Om het werken met de Sheltie te stimuleren, heeft de Nederlandse Sheltie Vereniging (op initiatief van ondergetekende) de Sheltie-Award in het leven geroepen.

Bent u afgelopen jaar met uw Sheltie actief geweest op het gebied van behendigheid, UV, VZH, GH, FCI-OBB, FCI-OB1, FCI-OB2 of FCI-OB3.? Wellicht komt u in aanmerking voor zo’n award.

Bij het behalen van het officiële diploma van de Raad van beheer (dus géén clubdiploma’s) UV, VZH, GH, FCI-OBB, FCI-OB1, FCI-OB2 of FCI-OB3 of bij de behendigheid promotie naar een hogere klasse, dus van A naar B1, van B1 naar B2 en B2 naar C, stelt de Nederlandse Sheltie Vereniging een award beschikbaar.

De uitreiking hiervan vindt plaats op de Algemene Leden Vergadering op dinsdagavond 25 april 2017. Locatie: De Camp, te Woudenberg.

Om in aanmerking te komen voor de award van 2016 dient u  vóór 1 februari 2017 uw aanvraag  op te sturen naar onderstaand adres.

Loes Mouchart, Dierenriem 132, 3225 EC Hellevoetsluis, tel: 0181-311210 of per E-MAIL

Reglement

Bij het behalen van het officiële diploma van de Raad van beheer (dus géén clubdiploma’s) UV, VZH, GH, FCI-OBB, FCI-OB1, FCI-OB2 of FCI-OB3.

Behendigheid: promotie naar een hogere klasse dus van A naar B1, van B1 naar B2 en B2 naar C. Geen wedstrijden van de Federatie!

Een paar belangrijke regels:

Er wordt per jaar maar één Award per hond uitgereikt, dus iemand die bijv. èn de VZH, UV en FCI-OB1in hetzelfde jaar haalt, krijgt toch maar één Award. ( Zou hij dit over 3 jaar verdelen dan krijgt hij er ieder jaar één). Heeft hij echter met 3 verschillende honden een diploma gehaald dan krijgt hij wèl 3 Awards.

Dit alles EENMALIG, dus niet bij 3 jaar achter elkaar meedoen aan de UV 3x iets krijgen en ook niet na degradatie naar de B2/B1 weer promoveren naar de C-klasse.

Voor de FCI-obedience houdt dit dus ook in dat er maar eenmaal een Award wordt uitgereikt bij doorgaan naar een hogere klasse, ongeacht of dit Nederlands of internationaal is.

De eigenaar dient lid te zijn van de Nederlandse Sheltie Vereniging en in Nederland te wonen!

De Sheltie-Award van 2016 is voor geleverde prestaties in 2016 (het jaar loopt van januari tot januari), behaalde resultaten van oudere datum worden niet meer gehonoreerd. De Sheltie-Award van 2016 wordt uitgereikt tijdens de ALV op dinsdagavond 25 april 2017. De award wordt niet op- of nagestuurd.

Men dient de Award zelf aan te vragen, deze wordt niet automatisch toegekend.

Om in aanmerking te komen voor de Award van 2016 dient u vóór 1 februari 2017 uw aanvraag op te sturen naar onderstaand adres.

Loes Mouchart, Dierenriem 132, 3225 EC Hellevoetsluis, tel: 0181-311210.