Sheltie-Award

Om het werken met de Sheltie te stimuleren, heeft de Nederlandse Sheltie Vereniging (op initiatief van ondergetekende) de Sheltie-Award in het leven geroepen.

Bent u afgelopen jaar met uw Sheltie actief geweest op het gebied van behendigheid, UV, VZH, GH, FCI-OBB, FCI-OB1, FCI-OB2 of FCI-OB3.? Wellicht komt u in aanmerking voor zo’n award.

Bij het behalen van het officiële diploma van de Raad van beheer (dus géén clubdiploma’s) UV, VZH, GH, FCI-OBB, FCI-OB1, FCI-OB2 of FCI-OB3 of bij de behendigheid promotie naar een hogere klasse, dus van A naar B1, van B1 naar B2 en B2 naar C, stelt de Nederlandse Sheltie Vereniging een award beschikbaar.

Reglement

Bij het behalen van het officiële diploma van de Raad van beheer (dus géén clubdiploma’s) UV, VZH, GH, FCI-OBB, FCI-OB1, FCI-OB2 of FCI-OB3.

Behendigheid: promotie naar een hogere klasse dus van 1e graad naar 2e graad en van 2e graad naar 3e graad. Geen wedstrijden van de Federatie!

Een paar belangrijke regels:

Er wordt per jaar maar één Award per hond uitgereikt, dus iemand die bijv. èn de VZH, UV,  FCI-OB1in hetzelfde jaar haalt of promoveert naar een hogere agility graad, krijgt toch maar één Award. ( Zou hij dit over 3 jaar verdelen dan krijgt hij er ieder jaar één). Heeft de eigenaar echter met 3 verschillende honden een diploma gehaald of is gepromoveerd dan krijgt hij wèl 3 Awards.

Dit alles EENMALIG, dus niet bij 3 jaar achter elkaar meedoen aan de UV 3x iets krijgen en ook niet na vrijwillige degradatie naar de 2e graad van de agility weer promoveren naar de 3e graad.

Voor de FCI-obedience houdt dit dus ook in dat er maar eenmaal een Award wordt uitgereikt bij doorgaan naar een hogere klasse, ongeacht of dit Nederlands of internationaal is.

De eigenaar dient lid te zijn van de Nederlandse Sheltie Vereniging en in Nederland te wonen!!!!

De Sheltie-Award van 2017 is voor geleverde prestaties in 2017 (het jaar loopt van januari tot januari), behaalde resultaten van oudere datum worden niet meer gehonoreerd. De Sheltie-Award van 2017 wordt uitgereikt op de ALV van 2018. De award wordt niet op- of nagestuurd.

Men dient de Award zelf aan te vragen, deze wordt niet automatisch toegekend.

Om in aanmerking te komen voor de Award van 2017 dient u vóór 1 februari 2018 uw aanvraag op te sturen naar:

Loes Mouchart, Dierenriem 132, 3225 EC Hellevoetsluis, e-mail: L.mouchart@planet.nl

Voor verdere info: tel: 0181-311210.